ورود / عضویت 0
شماره تماس : 02167917 داخلی 36

پاسکاری L۹۰ بین ایران خودرو و سایپا

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | شنبه 14 تير 1399 در ساعت 9 : 26 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 

 

مدیرعامل سایپا از تلاش این شرکت و دانشگاه علم و صنعت برای تولید خودرو L۹۰ ایرانی خبر داد.

با شدت گرفتن تحریم ها در سال های اخیر تولید خودرو L۹۰ به مشکل تامین نشدن برخی قطعات مواجه شد و با خروج شرکای فرانسوی تولید این خودرو به طور کامل متوقف شد.

حالا بر اساس گفته های اخیر مدیرعامل سایپا قرار است خودرو L۹۰ بدون اتکا به طرف فرانسوی و به صورت تمام ایرانی تولید شود.

خودرو L۹۰ ایرانی بر مبنای پلتفرم پایه N۹۰ ساخته می شود

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این باره گفت: پلتفرم طراحی شده در پژوهشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت بر مبنای پلتفرم پایه N۹۰ بوده و به همین دلیل تولید داخلی خودرو L۹۰ روی این پلتفرم بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، دانشگاه علم و صنعت و گروه خودروسازی سایپا در حال بررسی و پیگیری است.

سیدجواد سلیمانی در این باره، گفت: دانشگاه علم و صنعت زحمات بسیار زیادی برای طراحی خودروی ملی کشیده است، فعالیتی که برای این خودرو صورت گرفته به جهت فنی ارزش زیادی دارد، اما سئوال این است پروژه‌ای که برای آن این همه زحمت کشیده شده، چرا هنوز نهایی نشده است؟

سلیمانی با بیان اینکه قرار بود خودروی طراحی شده دانشگاه علم و صنعت در سال ۹۵ تولید شود اما هنوز وضعیت موتور و گیربکس آن مشخص نیست، افزود: زمانی که استراتژی خودروی ملی مشخص و فعالیت برای تحقق آن شروع شد، روند مناسبی برای آن تدوین نشد، زیرا این پروژه توسط چند دانشگاه دنبال می‌شد و عدم هماهنگی لازم، سبب شد پروژه به صورت متوازن پیشرفت نکند.

سلیمانی افزود: در توافقی که به تازگی با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و دانشگاه علم و صنعت مذاکرات تخصصی صورت گرفته تا در صورت امکان، از پلتفرم طراحی شده در پژوهشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت بر مبنای N۹۰ استفاده کنیم.

منبع: کاماپرس

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()