ورود / عضویت 0
شماره تماس : 02167917 داخلی 36

ترخیص مواد اولیه قطعه سازان از گمرک با روان سازی یک ماهه

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | یکشنبه 5 مرداد 1399 در ساعت 12 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ترخیص مواد اولیه قطعه سازان از گمرک با روان سازی یک ماهه

 

تولید قطعه در کشورمان با وجود مشکلات بسیاری از جمله کمبود نقدینگی و ارز و همچنین مواد اولیه ادامه دارد، اما در حال حاضر وضعیت برای این بخش مهم صنعت کشورمان مناسب نیست. در همین زمینه یک فعال صنعت قطعه به روزنامه دنیای خودرو می گوید: شرایط قطعه سازان از نظر تامین قطعه و ارز مورد نیاز برای واردات مواد اولیه نسبت به گذشته مساعد نیست.

رضا رضایی در خصوص اینکه آیا در حال حاضر وضعیت بحرانی شده و مواد اولیه قطعه سازان رو به پایان است یا خیر، اظهار میکند: از آنجا که تمهیداتی را اندیشیده ایم تا اجناس وارداتی به گمرک برسد و گمرک هم بر اساس بخشنامه این اجناس را ترخیص کند.

شاید بتوان روان سازی یک ماهه ای را اعمال کرد. وی می افزاید: کالاهایی که توسط قطعه سازان به گمرک وارد شده با مشکلاتی مانند تخصیص ارز، نوع ارز و ثبت سفارش از سوی بانک مرکزی مواجه شده است. البته رییس جمهور تسهیلاتی را فراهم کرد که این اجناس نسبت به گذشته راحت تر از گمرک خارج شود و با خروج این محصولات از گمرک سه تا چهار هفته مواد مورد نیاز قطعه سازان تامین خواهد شد. این تولید کننده صنعت قطعه با بیان اینکه قطعه سازان به شدت با مشکلات نقدینگی مواجه هستند تصریح میکند: در حال حاضر با افت ارزش پول نیز مواجهیم. با این حال دستوراتی از سوی رییس جمهور صادر شده که بخشی از مشکلات را حل می کند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()